7 idei despre cum să faci o impresie bună în timpul interviului telefonic

Cu siguranță cunoașteți acest scenariu. Ați trimis nenumărate CV-uri și în sfârșit ați fost sunat de acea persoană importantă din departamentul de resurse umane.
În loc să vă invite la un interviu, începe să vă pună întrebări. Știți ce înseamnă primul ”interviu” telefonic?

Obișnuiește să fie un apel neobișnuit

Prescreening-ul telefonic, cum este denumită această activitate, are mai multe funcții. Verifică abilitățile verbale și lingvistice pe cale telefonică, înainte de întâlnirea personală. Analizează, de asemenea, motivația reală a solicitantului. În timpul acestui telefon neobișnuit, un recrutor cu experiență știe să constate dacă solicitantul este potrivit pentru o anumită poziție, sau nu. Pentru a vă familiariza cu perspectiva recrutorului și pentru a vă pregăti pentru ceea ce vă așteaptă, am intervievat câțiva recrutori cu experiență.

Telefonický pohovor

Cunoașterea reciprocă

„Prima conversație telefonică cu candidatul simplifică întregul proces de recrutare, fiind o introducere inițială prin care se pot obține informații cu privire la locul de unde provine solicitantul și la posibilitatea acestuia de a se prezenta la sediu. Este vorba de o cunoaștere reciprocă. Solicitantul află câte ceva despre agenție și despre poziția de lucru, iar eu aflu câteva informații despre el. Pe baza acestui screening am posibilitatea să decid ce facem în continuare cu acest participant. Dacă merge mai departe, sau nu. Eventual, îi putem oferi o altă poziție mai potrivită. Și asta se întâmplă uneori”, ne relatează specialistul HR Dana Bandrejova. Pe scurt, îl definește ca fiind „un prim contact care facilitează întregul proces de recrutare”.

Mai ales experiența anterioară

„Dacă mă sună un solicitant fără a trimite CV-ul, la început mă informez în legătură cu vârsta, pentru că mai multe proiecte implică criterii de vârstă. Apoi mă informez dacă este angajat sau nu pentru că în cazul mai multor posturi este necesară ocuparea imediată a acestora”, adaugă Bandrejova. Un capitol aparte îl reprezintă experiența solicitantului despre care recrutorii încearcă să obțină cât mai multe informații: responsabilitățile în cadrul pozițiilor anterioare, perioada în care a ocupat poziția respectivă sau în ce consta munca acestuia.

Nu vă dați bătuți

În cazul pozițiilor necalificate, experiența anterioară nu joacă un rol important. Este un avantaj dacă aveți dezvoltate abilitățile de muncă de bază dobândite în cadrul pozițiilor anterioare, dar acestea nu sunt obligatorii în cazul tuturor posturilor. Prin urmare, nu vă faceți probleme dacă CV-ul dvs. nu este supraîncărcat. Nu disperați. Recrutorul v-a contactat și aceasta înseamnă că aveți o șansă. Deci, încercați să beneficiați de ea.

În cazul posturilor care necesită calificare, experiența anterioară poate să joace un rol important, dar nici în acest caz CV-ul dvs. nu trebuie să conțină două pagini de experiență. Cu toate acestea este bine să aveți o anumită experiență în domeniul de care sunteți interesat.

7 idei despre cum să impresionezi un recrutor:

  • Comunicați activ cu recrutorul. Răspundeți fluent și politicos. Folosiți propoziții dezvoltate, răspunsurile dvs. să nu fie ”da”/”nu”. Dvs. sunteți cel ce dorește să se angajeze. Acum aveți posibilitatea să vă prezentați adecvat.
  • Lăsați-l să-și termine întrebarea sau propoziția. Fiți răbdători și nu-l întrerupeți, chiar dacă doriți să răspundeți imediat. În același timp:
  • Răspundeți cu promptitudine. „Sunt atentă și la flexibilitatea și rapiditatea cu care solicitantul îmi răspunde la întrebări”, adaugă Puskarova.
  • Fiți sinceri – spuneți adevărul. Probabil, recrutorul are în acest moment CV-ul în fața sa și verifică răspunsurile dvs. De aceea răspunsurile dvs. ar trebui să coincidă cu datele din CV.
  • Nu vă speriați de o limbă străină. Dacă ați aplicat pentru o poziție care necesită cunoașterea unei limbi străine, este foarte probabil că recrutorul va verifica acest lucru. „La început îi pun candidatului întrebări simple – informații privind numele, domiciliul, vârsta, studiile anterioare, totul în limba germană. Dacă solicitantul nu știe să răspundă la aceste întrebări, știu că va avea probleme să comunice în limba străină și la locul de muncă. Dar dacă răspunde la ele fără probleme, merg mai departe și îi pun întrebări legate de experiența profesională, responsabilitățile aferente pozițiilor pe care le-a menționat în CV”, relatează Daniela Puskarova, specialist HR pentru străinătate.
  • Fiți pozitiv și optimist. Răspundeți și la întrebările mai dificile, cum ar fi cele legate de motivele plecării de la ultimul loc de muncă, prin enumerarea cauzelor pozitive: Căutați noi provocări, doriți să încercați ceva nou, să treceți la un alt nivel… Exprimarea vocală și intonația divulgă dacă o persoană este sau nu este sinceră.
  • Telefonický pohovorZâmbiți. Un sfat în final – chiar dacă recrutorul de pe cealaltă parte a firului nu vă poate vedea, poate simți expresia facială, de aceea în loc de a fi încruntat, mai bine zâmbiți.

Cum să stricați totul și să nu treceți în etapa următoare:

  • Nu acordați suficientă atenție conversației. Comandați-vă liniștit cafeaua în restaurant sau continuați discuția cu colegul în timpul conversației. „De multe ori se întâmplă să sunăm într-un moment nepotrivit. Dar încercăm să îndeplinim cerințele clienților astfel încât aceștia să se simtă cât mai confortabil în timpul conversației. Dacă nu pot vorbi în acel moment, convenim un alt termen și îi sunăm mai târziu”, explică Bandrejova.
  • Comunicați agresiv și fără bun simț.
  • Întrerupeți recrutorul și nu-l lăsați să-și termine fraza.
FacebookLinkedInTwitterPrintEmail